sen sist

Okej vad har hänt sen sist då?
I fredags så blev det lite bowling som sagt och så käkade vi planka ett gäng på typ tio personer tror jag. Det var väl lite så där, var riktigt trött efter tentan så ville väl helst ha en lugn kväll och lägga mig tidigt. Och sen så hade jag vart sjuk i en vecka ungefär och inte ätit riktigt mat så kände väl att illamåendet kom tillbaka ganska mycket efter den där plankan. Så efter bowlingen fick det bli hemdags och lägga sig i världens bästa säng med världens bästa sällskap.


I Lördags så firade jag min underbara Niklas eftersom han skulle fylla på måndagen (den 26). Överasskade honom med att fixa iordning lite fin mat medan han stod i duschen så var det klart och fram dukat sen när han kom ut. Så hade jag också hyrt en ganska rolig film (You, me and Dupree) och fixat lite gott tilltugg. Sen så fick han också en ölkagge med en fin bild med oss två på. Självgjord så klart. Eller inte.. En super skön massage ingick också under kvällen.
Hela kvällen avslutades sen väldigt väldigt trevligt, kunde dock slutat väldigt illa med lite securitas folk och sånt... ... ...
Hur som helst så tror jag att han blev nöjd med kvällen, det blev iaf jag!


Igår måndags så fyllde ju då Niklas år. Jag skulle egentligen gått till skolan men var sjukt trött och visste att det ändå inte var något viktigt så jag beslutade mig för att stanna hemma i stället, vilket jag tycker var ett riktigt bra beslut. Så jag gick upp lite tidigare än sjusovaren bredvid mig och lagade iordning frukost på sängen till honom. Någon sång fick han dock inte. Så fick han också ett paketet till, en nalle. Låter lite konstigt kanske, men när vi pratade en gång för flera månader sen (innan vi var ihop alltså) så sa han att han kände sig lite ensam och så sa jag att han skulle få en nalle i 20års present att kramas med. Tror t o m det står i ett av de första inläggen jag skrivit! Så det kom jag ihåg och jag höll vad jag hade lovat =)

Sen så fick jag jag följa med till Niklas farmor och träffa hans släkt och äta jätte gott hembakt bröd och en jätte mumsig kladdkaka. Det var ju synd att inte han kunde få ärva något av hans fars och farmors matlagningskunskaper. Hehe.
På kvällen umgick jag med hans vänner där vissa somnade i brassestolar och sånt...
Hur som helst så måste jag säga att den dagen också avslutades ovanligt bra.



Jag tänker ge mig själv lite beröm här för att jag läst ut en bok på fyra hundra sidor på tre dagar som disskuterar kunskapens natur. Kan ju dock tilläggas att det var skumläsning av högsta grad. Men ändå..
Bra gjort Veronica!



Nej, nu måste jag nog klaga av mig lite. Idag är jag irriterad över personer som allting går rätt för hela hela tiden. Som får allting de pekar på i princip. Som faktiskt aldrig har några motgångar. Inga allvarliga sådana i alla fall. Sånna stör vi oss väl alla på antar jag, men dom som har det så här bra vet ju inte själva om det. Dom borde ju vara jävligt tacksamma kan man tycka. Anledningen till att jag surar över det här just idag är för att min dag verkligen inte gick som jag ville och då kom min cyniska sida fram lite diskret och så kom jag och tänka på en person som visst alltid har det lätt nästan. Det är ju nästan så man önskar personen bara lite lite motgångar, någon lite lagom så där som inte knäcker personen helt men får den att inse att det inte alltid är så förbannat lätt. Jag vet ju att alla tänker så, men det är bara ingen som vågar säga det högt. Men nu är det sagt. Och nu ska jag gå och förpesta världen med mina cyniska tankar.

Godkväll!


fixar och trixar

Äntligen så börjar man bli frisk igen! Lagom tills tentan imorn. Satt och pluggade med basgruppen lite idag i sista minuten och det verkar som om jag läst på mest så jag borde fixa det imorn. Det betyder dock inte att jag kan mest, vi har nämligen en naturbegåvning i gruppen som kan allt oavsett om hon läst det eller inte.
Känner mig inte så jätte nervös inför imorn ännu, men oj vad det kommer komma ikväll. Det kommer inte bli mycket sömn inte..



Nu sitter jag iaf här hos Niklas och väntar på att han ska komma hem från träningen samtidigt som jag  fixar och trixar med en ansökan till lite olika högskolor som jag ska söka till hösten. Det är lite knepigt faktiskt att få ihop någonting bra. Och nu är klockan tio och det betyder att han snart kommer hem. Woohoo!



Imorn blir det förresten bowling och plankstek på kvällen. Det ska bli riktigt nice! Och jag ska komma på första plats såklart, som alltid annars. Hehe. Eller kanske inte, men ett topp fem placering ska det allt bli iaf. (och Nej det är inte bara fem som deltar, det är faktiskt tio stycken så en liten utmaning blir det ju.)



Jahopp måste tydligen lära mig att tycka om att se på fotboll nu med för det är tydligen sexigt. Jaja, vad gör man inte.. Hehe! Men vi tittade faktiskt på fotboll igår och det var min idé t o m. Tyckte det var ganska så intressant för det hände lite i matchen och sen så var ju snygg Zlatan med förstårs. Haha! Skojjade bara, han är ju ful som stryk, ser ut som en 80tals syntare. Förstår inte att tjejer tycker att just han är så oerhört sexig, då är väl nästan Svennis hetare. Eller kanske inte...


Blev ett litet avbrott här för jag offrade mitt eget liv och tog mig ut i kylan för att möta min sexiga fotbollskille. Jag kunde ha frusit mig döv!! (internskämt.) Men det är klart att det är värt det trots det. Så nu ska jag nog ta och avsluta det här och umgås med honom ist. 

Godnatt!




Everybody's going to war,
But we don't know what we're fighting for.
Don't tell me it's a worthy cause,
No cause could be so worthy.

If love is a drug, then I guess we're all sober.
If hope is a song then I guess it's all over.
I don't want to die...
If God's on our side, then God is a joker.
Asleep on the job, his children fall over.


Allmänt

NEJ! Jag vill inte vara sjuk. Jag har inte tid att vara sjuk. Genom att vara hemma idag fick jag en ersättningsuppgift att göra, kul.. Som om jag har tid med det. Tentan kommer på fredag dessutom och då behöver jag ju vara mitt vanliga brighta jag. Dessutom behöver jag vara pigg nu när jag måste plugga stenhårt inför den. Måste kunna få sova och måste få kunna äta. Skit! Det skulle vara tillräckligt svårt utan att jag var sjuk, så hur svårt blir inte allting nu då? de är så frunktansvärt synd om mig.





Jag har iaf haft en rolig helg! Träffade lite folk hemma hos Niklas och som ni ser nedan blev jag uppbjuden till dans. Bugg och någon slags form av vals dansades det väldigt vackert måste jag själv säga.

dans


Sen så fick jag träffa Fia (hon gömmer sig bakom min flaska på bilden,hade ingen bättre), vilket alltid är lika roligt så klart. Var ett tag sen (som alltid). Men nu drar hon ju till Nya Zeeland snart så man måste ju passa på att träffa dig lite innan du åker. By the way jag är inte alls avundsjuk.............

vevve

tävling
50% av festprissarna (vad är det för ord egentligen? fult och konstigt) 

120803-32
Jag och min underbara skäggige slusk pojkvän =)


I Lördags blev det en lung och skön kväll tillsammans med killen. Hjälpte till och städa lite också på ett hörn, annars blir det ju aldrig någonting gjort. Hehe. Men å andra sidan fick jag ju jätte god mat lagad så det var värt att röjja undan lite.

Ibland är allt som behövs en kram och någon som ligger bredvid en på golvet.



Dom spelar Crash Bandicut på TV nu. Jag vill också! Det spelade vi jämt när vi var mindre, fan vad roligt det var. Men ska nog byta kanal nu ser jag för det var visst Felicity och den serien är inte ens tillräckligt bra för att ha på i bakgrunden som jag har nu. Då ska jag använda min KANALVÄLJARE och byta kanal då...
Anledningen till att jag använde det ordet är för att någon visst retar sig på det. Moahaha!
Det var det 
Tja

trötter

Oj,jag borde verkligen sova nu med tanke på att jag ska upp vid åtta tiden imorn. Men här sitter jag ändå och väntar och läser andras bloggar så länge. Är det inte konstigt vad en del folk skriver? Hur de kan blottlägga (fancy word huh?!) sina liv på en plats där alla kan läsa det. Det är både sorligt och patetiskt hur beroende en del människor är av bekräftelse och att andra ska tycka synd om dem.

På tal om att tycka synd om någon... Tycker så synd om min katt samtidigt som jag blir galen på henne. Hon löper just nu så hon springer omkring i lägenheten som en dåre av kåthet. Stackars liten...




Vad vill jag helst av allt ha nu? En egen lägenhet med en trevlig roomie =) Vill också ha en ny dator som är snabbare och lite choklad skulle inte heller vara fel.
Och jag vill börja dansa igen också. Var så länge sen, men om lite mer än en vecka så blir det att dansa ragga. Ska bli grymt kul! Hoppas bara läraren och gruppen är bra... I den här gruppen kanske alla har taktkänsla iaf, det vore skönt. Längtar längtar. Ska hitta en danskurs till oss också. Hehe. Det var ju faktiskt du själv som sa att du ville.



Nej jag är helt slut i huvudet känner jag så jag vet inte alls vad jag ska skriva. Lägger nog ner för idag.


                                      


tankar tankar tankar

Igår var en bra dag. Jag var glad. Riktigt riktigt glad, ingenting kunde göra mig arg eller ledsen. Inte ens obekväma kläder, tidiga morgnar, trötthet eller en jävla massa buss och spårvagns åkande. Dessutom blev humöret ännu mer på topp efter att ha fått en mycket uppskattad överasskning på kvällen =)

Idag däremot. Ingen bra dag. Morgonen börjar med att jag råkat stänga av Niklas väckarklocka så han får stressa, sen halvt sovande gör jag iordning min frukost bestående av två mackor. Jag brer på smör och vad händer? Självklart tappar jag mackan. Hamnar smöret mot golvet? Behöver jag ens berätta, så klart att det gjorde det. Jag tar några sekunder att tycka synd om mig själv sen så tar jag upp mackan och skrapar bort smutsen (det är ju trots allt niklas golv. man vet aldrig vad som finns där..) och så brer jag på min leverpastej. Det är nästan larvigt det här men självklart tappar jag mackan igen. Vilken sida som kommer neråt kan ni ju gissa.  Sure. Jag menar vad är oddsen egentligen?

Fortsätter mot Campus för handlednings möte inför vårt forsknings PM som vi arbetar med. Tilläggas ska att jag suttit med min text i ett par timmar kvällen innan för att få den perfekt. Okej, vår handledare börjar att säga att frågeställningarna och syftet är fel ute och vi måste därför göra om hela skiten. Jag hatar universitetslärare. Anstränger de sig för att prata så att ingen förstår eller? Åh!

Ja just det jag fick också precis reda på att jag imorn måste gå upp klockan sju och skjussa mamma. Min sovmorgon som jag längtat efter så sjukt mycket den här veckan (eller det är visserligen bara två dagar som jag gått upp tidigt, men ni som känner mig vet hur sjukt morgon trött jag är).  Nu kan väl iaf inte dagen bli sämre. Hoppas jag.






120803-29





 

Men för att återgå till forskings PM så är det faktiskt väldigt intressant ändå. Tråkigt, men intressant. Det handlar om nynazism och vi har disskuterat den svenska smyg razismen väldigt mycket. Det är så roligt att disskutera med folk eftersom man lär sig så mycket nytt genom att få en annan synvinkel på ett problem.  Jag menar hur ofta hör man inte frasen "Jag är inte rasist men......". Hela tiden. Jag förstår inte varför vi svenskar är så benägna att dela in folk i grupper hela tiden, efter ursprung, kön, ålder, ekonomi... Vi vill också väldigt gärna ha någon att skylla på när något går fel. För det kan ju absolut inte vara så att vi själva är delaktiga i det gällande problemet. Nu sitter jag inte och klagar på alla andra och menar att jag själv är perfekt. Det är väl alltid skönare att skylla på någon annan än att behöva ta konsekvenserna själv. Men vad jag menar är att det är väldigt intressant att tänka på hur man själv agerar och tänker i olika samhälls frågor. Att man faktiskt kanske själv ibland förtrycker eller nedvärderar människor i sin omgivning. 

Nu kom jag och tänka på mobbning. Pratar en del om det idag också här hemma med familjen idag. Om det ändå bara kunde försvinna. Det är inte många jag känner som inte utsatts för det på något sätt och det är ju helt sjukt egentligen! Det är just nu aktuellt i mitt liv, min närmsta omgivning, och vad ska man göra åt det? Vill ärligt talat ge ungjävlarna en jävla massa stryk så de lär sig. Kan nästan ibland tycka att lärarana ska få aga igen vid sådana tillfällen. Kanske ingen bra lösning, men lärarna måste få mer makt över barnen och framför allt få tillbaka respekten igen. Dessutom ska det stå i skollagen att mobbarna ska tvingas byta skola och defenitivt inte offret. Det löser ingenting. Skicka iväg idioterna i stället.

Jag vet att det finns så många underliggande orsaker till varför barn/ungdommar (konstigt nog vuxna med) gör så här. Med tanke på att jag vill arbeta inom psykiatrin så borde jag ju kanske tänka på dessa orsaker och "förstå" mobbarens situation mer. Men när jag ser folk jag bryr mig om så mycket bli så sårade är det oerhört svårt att vara konstruktiv. Jag tror det är svårt att vara det överhuvudtaget i just den här frågan. Den är så känslomässaig laddad. Kanske för att så många själva vart med om det och vet hur liten och värdelös man känner sig. Man använder sig ju av sina egna erfarenheter, det gör jag iaf och det är därför det gör så ont i mig när jag tänker på hur många som utsätts för det här fenomenet. Dagligen. Det är fel. Det är så oerhört fel. Har ni någon gång mobbat någon eller sårat någon väldigt starkt be om förlåtelse. Spelar ingen roll hur länge sen det än var, en ursäkt betyder mer än vad man kan tro. Det betyder att du ångrar dig och att det du sa inte var sant. Jag kan nästan garantera att det kommer uppskattas av peronen som får ursäkten. Det är inte säkert att den personen kommer förlåta dig, det är men det är heller inte meningen med ursäkten. Gör det inte för att lätta din egen skuldkänsla, gör det för den personen som du sårade för det kommer att kännas bättre för hoom/henne att få höra det ifrån dig. Jag lovar.

ensam
Ensamhet






 

Är det någon där ute som vet vad låten eller artisten heter som spelas i Tre reklamen? Skriv en kommentar i sånt fall. Tackulerar.


Borde plugga ist för att skriva det här

Åh vad svårt det ska vara att sätta sig och plugga. Nu har jag haft en hel dag som jag kunde använt till att plugga inför en tenta som snart kommer, men har jag öppnat någon bok? Nej. Självklart inte. Jag hatar filosofi och jag hatar vetenskaps teori! Jag läser pedagogik, men var är pedagogiken? Har inte handlat någonting om det de här tre veckorna. Hel konstigt.






Åh vad jag längtar tillbaka. Till värmen. Till att få vara med dig 24 timmar om dygnet. Till att slippa alla krav. Till alla araber... hehe. skojja! (Det är väl det enda som jag inte saknar!)

                                         120803-25                     120803-26                    120803-23
                                         



Hade en riktigt rolig kväll i lördags. Först bowling där jag i alla fall inte kom sist och jag vann dessutom ett vad och fick en gratis drink. Inte dåligt. Sen mötte jag Johanna och vi träffade lite annat trevligt folk och hade riktigt riktigt kul. "Vad betyder sneeeaaast?" Haha! Johanna med dyselexi eller? Och så såg vi ett levslevande svinto. Inte dåligt för en kväll. Sen stötte man på massa gamla kompisar man inte sett på väldigt länge och det är ju alltid trevligt! Så allt var ju riktigt "Woohoo" ! Hehe...

Det jobbiga är att jag lånade ut min mobil till en tjej som sa att hon skulle ringa comviq och jag ringer ju gratis dit så det gjorde ingenting tänkte jag. Men nu har jag helt plötsligt en as hög telefonräkning så tror nog inte hon ringde till comviq... Fan också. Sista gången jag är snäll och generös mot en okänd människa. 



120803-24
       Så söt 
                                                        
   Om du bara visste skulle du aldrig mer tvivla...



Dagens låt: The Frey - How to save a life                      

Tja!