Kläddesign över nätet?

Ja nu är jag här igen.
Har haft en fundering nu ganska länge som jag ska redovisa här.
Jag har ju väldigt väldigt länge velat bli kläddesigner, men det intresset dog lite sen på gymnasiet då jag drog mig mer åt psykologi.
Men när jag var på Peters utställning och såg allting blev jag så sugen på att själv skissa. Jag har en hel pärm full hemma med bilder på olika kläderplagg som jag skulle vilja designa. De få som fått tillgång till att titta i pärmen är väldigt imponerade, men frågan är om de bara säger det eller om de verkligne menar det? Det är väl ett par få bilder som jag är nöjd med, men å andra sidan är ju inte mina krav dom lägsta på mig själv heller...
Dessutom har jag fått mycket beröm för mina sykunskaper, har ju sytt en hel del kläder i mina dagar. Fast ärligt talat tycker jag skissa är roligare än att sy...
Men jag känner att jag vill inte bara skissa om det sedan åker in i garderoben. Jag vill att det ska användas. Och nu satt jag och funderade om man kunde slå ihop mina två drömmar. (Förstå det är här bara mina tankar jag slänger ut). Jag vill ju starta eget (som typ alla andra vill..hehe). Om man kunde starta något över internet med att lägga upp bilderna och så får folk beställa kläder.... Bet tyg och lite arbetskostnad och så syr jag det. Tror ni jag klarar av det? Jag behöver lite rådgivning och stöd i det här!

Det jobbiga är att jag måste göra killkläder då med om de ska funka, och..hmm.. det har jag aldirg gjort el skissat upp. Men övning ger färdighet som man säger. Hur som helst vore grymt kul. Surfat runt lite på sidor och sett flera som gör så. Vid sidan om sitt vanliga jobb liksom. Jag är riktigt sugen.

Kan ni ge mig lite tips och råd tack!!

Phoenix


Skön kille Joaquin! Helt  rätt.


Tyst protest
Joaquin Phoenix utsågs till bästa manliga huvudroll på People's Choice Awards men stöttade manusförfattarnas strejk genom att vara helt tyst. I stället höll han upp skyltar där det stod: "I'm speechless without the writers. Seriously. But in my own quiet way, I want to thank the millions of fans that voted for me for favorite leading man."



På tal om Joaquin så var jag på bio i måndags med Niklas och stötte även på sebbe och Frida (helt oväntat....). Vi såg "We own the night" eller som Sebbe vill kalla den "We own the world". Välj själva!
Hur som helst så var det en grymt bra film. som alltid var Phoenix överlägsen som skådespelare, kan erkänna att tårarna var inte alltför långt borta när de blev väldigt sorlig i filmen med död och allt. Ska inte avslöja för mycket. Men det är en film som helt klart är värd att se!


Det här får räcka tills vidare. På återseende!


Önödigt vetande för läsares nödvändiga behov av önödigt läsande

Helgen?
I fredags följde jag otippat med på fotbollscup i Sörping. Gjorde mitt bästa för att undvika sörpingsbor och tror jag lyckades ganska bra.
På lektaren satt jag och skrek på Sebbe och Tommy och i övrigt hela Loddby som tillslut vann (lite på grund av min coaching vill jag tro...). Tio ögondroppar senare var klockan halv 2 och grabbarna hade vunnit finalen. Då bar det hem till sängen.

Lördagen sedan vaknar jag runt halv 12 i följd av mitt extrema sömnbehov. Av någon okänd och troligtvis ointressant anledning har jag haft väldigt svårt att sova senaste tiden. Hur som helst efter att ha släpat sig upp ur sängen slängde jag på mig mina mjukisar och var på väg till stan när jag kom på att man kanske ska se lite intellektuell ut om man ska på utställning. Jaja, jag bytte iaf till cityshorts, drog med mig niklas och gick upp till stan. Där så hade ju alltså min käre bror en utställning. Den vart väldigt lyckad (bildbevis kommer senare).

På lördag kväll var det tänkt att bli en lugn och skön hemmakväll men det gick i kras ganska fort när vi fick reda på att Tommy krockat. Minnena kom tillbaka från "min" krock och allting blev bara konstigt. Även fast Niklas sa att Tommy gått ut ur bilen efteråt och alltså inte fått några allvarliga skador så var jag livrädd att nått hade hänt. Det tog en liten stund för mig att lugna ner mig, men sen tillslut fick vi ett samtal från Tommy himself som sa att allt var lugnt och att han t o m skulle spela fotboll imorn.. Så då kunde vi fortsätta med pringels chips och en rolig film vid namn White castle.

Söndag, ja det är ju idag och lika trött som igår får jag dra mig upp till jobbet. Så nu sitter jag här och bara väntar på att få gå hem. Jag kan konstatera att jag inte gillar de nya headseten, och defenitivt inte den nya whispern! Men jag vänjer mig väl. Vad jag däremot gillar är de nya telefonerna och de nya datorerna.

Torsdags funderingar

Ännu en dag på jobbet. Jag sitter i ett virr varr med en massa människor runt omkring mig och som stressandes springer förbi. Ändå så känner jag mig ensam, fast inte på något dåligt sätt. Utan bara isolerad i mina tankar och funderingar. Jag känner ett lugn som egentligen inte finns här på arbetet.

Senaste tiden har jag tänkt en del på förhållanden. Jag har aldrig trott på att det bara finns en person som man passar med, det tror jag inte nu heller. Men jag kan inte på något sätt föreställa mig någon som passar mig bättre än vad Niklas gör. Så säger ju iof alla men om man jämför med tidigare förhållande så är det inte samma trygga känsla. Jag menar jag kan ärligt talat inte komma på något som jag stör mig på på Niklas eller som "skadar" vårt förhållande.
Hur som helst så vandrar tankarna då till andra bekanta och deras respektive. Och de säger att "det är den rätta" och ni vet sånt, men är det verkligen det? Hur pass mycket problem ska kunna uppstå innan man går vidare? Hur mycket ska man stå ut med innan man inser sitt värde. Ibland förstår jag inte hur en del av mina vänner står ut med vissa händelser för det finns saker som jag aldrig skulle tolerera om Niklas sa/gjorde. Men det gör dem. Är det verkligen det bästa alternativet? De som är så underbara, kan de inte få bättre?

Men jag vet inte. Kanske har bara jag haft tur att jag hittade Niklas. Kanske pratar jag om nått som jag egentligen inte förstår. Kanske är jag bara trött. Jag vet inte.



Jag vill flytta nu. Blir galen i den där lilla lägenheten, eller egentligen är det att det inte finns något förvaring i den. Åh!

Vad händer annars? Ska träffa min JohannaN på fredag över en lunch. Äntligen! Det var alldeles för länge sen, men vi har båda haft fullt upp. Och den lilla stackaren ska testa sig för astma. Hon har ju varit så sjuk. Hoppas dom hittar något så hon kan få lite medicin och bli bättre.

Jobb inlägg

Det här är ännu en blogginlägg från en tråkigt dag på jobbet. Det ringer nästan ingenting och vi har inget annat att göra. Hur fördriver man då en sån dag?
Tja, Man kan hitta på filmmanus med sina kollegor, Sjunga sånger med Fette, Slåss med Sebbe (eller det är mest han som slår), Hitta på fantasisagor med Myran, Äta tårta som Mamma Tina tar med till jobbet eller skriva här då...

Nej, det är så krångligt allting nu. Ska man fortsätta här? Ska man plugga? Vad ska man plugga? Massa massa svåra frågor. Allting är bara konstigt och svårt.


Just nu sittar Lindsmyr och jag och fantiserar ihop en historia. Från Alperna Till Brasilien och byggning av ett kott fort Till att Roger blir hajäten Till att jag gifter mig med Johnny Depp och blir as fet.. och så vidare. Ja, ingen som förstår någonting av det här antar jag förutom The Man; The Myth; The legend; Johannes Von Lindsmyr Zelmerlöf. (som sitter och skrattar åt mig)



MINUT FÖR MINUT TILLS JAG SLUTAR;
16:47 Johannes tittar på sexleksaker på internet
16:48 Var är Sebbe??
16:49 Vevay gör sin vanliga gamla tråkiga och uttjade visa
16:50 Sebbe traskar in i skeppet med dystra ögon, sätter sig direkt framför
mejlen och lyser upp. Undra vem som skrivit?
16:51 Pia tar upp en macka och hugger in, den ser lite torr ut..
16:52 Johannes ger mig en fin komplimang
16:53 Måns och jag bekräftar vår dejt då vi ska spela Fia
16:54 Sebbe grinar för att han kanske inte får åka med på nästa studieresa
16:55 En naken man springer genom korridoren
16:56 Inser att mannen bara fanns i min fantasi
16:57 Inser att jag är rätt nördig som skrattar åt mina egna skämt
16:58 Jag har extremt tråkigt (bild bevis kommer på det)
16:59 Jag avslöjar för Zermerlöf mina hemliga fantasier
17:00 Jag slutar!! Underbart

Myran och Jag

Nu sitter jag här på jobbet och slutar om exakt 2 minuter. Dock så tänker jag vänta på Sebbe så vi kan ha sällskap hem sen, han slutar ju ändå om tio minuter bara.

Det har för övrigt varit en super lång dag i dag på jobbet. Nästan inga samtal, iof har vår lekledare Von Lindsmyr styrt upp en del lekar. Så tiden har väl inte gått alltför långsamt ändå.
Lite allmän info om Von Lindsmyr;
- Han gillar att låtsass röka med hjälp av en penna (tilläggas kan att han tycker pennan är lite för stark för hans smak).
- Johannes har många fina smeknamn här på bygget, de "fina" har han kommit på själv.
- Jag misstänker att han i hemlighet låtsass vara en kunglighet eller adlig av något slag...
- Han är bra att sitta bredvid på jobbet för han får tiden att gå rätt snabbt.



Missa inte nästa avsnitt av VINGARNA




Men nu är det bokat iaf. Den 21/3 till den 12/4 åker jag och Ronja till Phuket. Väl där har vi inte mycket planerat förutom att bara njuta och ha det bra. ´
Förstå! Tre och en halv vecka till Thailand! Underbart!


Over and out

ledig dag

Idag ska vi boka. Grymt. Men hoppas bara pengarna ordnar sig, får fjäska lite...

Klocka är ju 13.10 jag ska till stan snart och möta niklas som har en sjukt lång lunch, sen ska jag träffa Ronja och boka då som sagt. Sen ska jag väl inte göra något särskilt, ska ju upp och jobba imorn. Men borde inte tagit över Sebbes pass med tanke på hur elak han är hela tiden.

Vill ni lyssna på en grymt bra låt? Juvelen - Watch your step, eller I'm from Barcelona - Ola Kola.


time to go!

20.19

Det var visst ett tag sen jag skrev och vissa tycker om att påpeka det om och om igen så nu skriver jag väl då.
Har fått 100% tjänst på Ving nu i Jan och Feb iaf. Är alltid kul och dessutom blir det troligen en resa nu snart (men den återkommer jag till sen när den är bokad!) så pengarna behövs! Men ibland har man ju rätt tråkigt på jobbet, när det inte ringer helt enkelt. Så idag gjorde jag ett test på internet om vilken ens tv-kändis som skulle vara ens dröm man. Min blev Doug Heffernan från King of Queens. Och ja det stämmer nog ganska bra, jag menar han är ju ganska lik Niklas ändå till sättet alltså...

Vad ska man mer skriva? Min älskling fyller ju snart år och lite funderande och disskusion på jobbet med my one and only Sebbe så kom vi nog fram till en grymt bra idé! 

År 2007

År 2007 i korta drag. Väldigt korta drag.



Januari

En veckas tripp till Egypten, Hurghada, men Jempan, Johannes och älsklingen.  En vecka med sol,bad, enformig mat, magsjuka, snorkling, utflykter och snuskiga egyptier....

    


I Januari började jag även plugga pedagogik och det var då jag träffade Johanna N och Cicci. Kanske inte var världens roligaste kurs,men med de här två tjejerna blev det ett as roligt halvår och som tur är har vi fortfarande grymt kul ihop.

   



Februari

Hände inte så mycket speciellt förutom att den här snygga grabben fyllde 20 år och fick åldersnojja. Och att jag och gamlingen började prata om att flytta ihop...





Mars

Jag och Niklas började kolla runt lite på lägenheter och fastnade för ett visst place på Trädgårdsgatan 49 som vi skrev på kontrakt för och skulle få flytta in i juni.  





April

Peter och jag bestämmer oss helt plötsligt för att åka till London, bokar biljetter och åker dagen därpå.

                    

              

Dessutom är Niklas jätte duktig och får jobb på Eniro och börjar sin utbildning där direkt.



Maj

I Maj for jag iväg ännu en gång, den här gången till Polen med Mamma,Pappa och Peter. Det var en riktigt rolig resa med mycket shoppning och många flaskor av billig sprit.

Vi hade även en avskedsfest för Cicci som skulle lämna Sverige i 3 månader typ för att åka och jobba utomlands.






Juni

Ner packning av alla Niklas saker och förberdning inför inflyttningen.



Niklas, jag, Cricka, Peter och John tog oss även en mini semester i Stockholm. Lånade vår morbrors lägenhet och shoppade lite, grilla och festa. Hade det allmänt trevligt bara.




Juli

Änligen flyttar vi ihop!

Jag börjar också på mitt sommarjobb utë på Slussens vandrarhem i Söderköping. Och spenderar mycket av tiden ihop med min arbetskamrat Johanna F.



Juli består av mycket jobb men har även tid för lite krogbesök, grillkvällar och bad.



Augusti

Det är min tur att fylla 20 år. Det blir ingen fest men en liten förfest och en utgång blir det. Dock klarade jag mig bättre den här födelsedagen än året innan.... Sebbe har ledigt från lumpen,därav frisyren.

           



Niklas och Jag tar en liten mini tripp till Helsingborg och sover där 3 nätter. Jätte mysig och rolig resa. (lägg märke till niklas "speciella" hår, närmare bestämt längden på håret). Självklart tog vi dagsturer till Helsingör och köpte på oss ett "litet" sprit förråd.

  


Det är också i slutet på Augusti som jag gör Niklas stolt och går på min första IFK match.



September

I September har vi en stor, trång och lyckad inflyttningsfest.

                        

                                 



Vi bjuder även Sebbe på en resa till Stockholm där vi ser Sverige-Danmark matchen och festar tills morgonen då bussen gick hem.

                              



Oktober

Jag får jobb på Ving resors kundtjänst! Och frå turen att få en bunt riktigt bra arbetskamrater bland annat min bästa vän Sebastian.

     



November

Niklas och jag har varit tillsammans i ett helt år.



I November blir det också en jätte lyckad ute kväll med Vingarna.

               



December

Innan julen och allt börjar så går jag och mamma och ser på Gardell. Ni vet min hemliga kärlek, som dock inte är så hemlig längre...

   


Sen kommer självklart nyår.
Det blev verkligen lyckat. Vi var här först och lagade mat, jag niklas sebbe björn och tommy (som dock kom senare och försökte skippa all matlagning men han fick ta disken ist).
Efter maten så spelade vi Absolut överens, jag var i samma lag som sebbe och vi var inte överens utan blev slagna av niklas och björn. Men vi ska nog ta revansch nån dag. Sen under kvällen kom en hel del folk och kom och gick lite som de ville. Vid 6 slutade niklas jobbet (han jobba mellan 22-05 typ) Då började efterfesten. En del droppa av lite smått och längst var det björn och niklas som höll ut, ända till 10 på morgonen. Jag la mig klockan 7 och det är inte dåligt det heller.

Nu till bilderna!

                                

                                

                                 

                            

                               

                   

Och vi får ju inte glömma underhållningen...







Det var 2007 det. Nu är jag dyng trött på att sitta här så mer blir det inte.

juldagen

                          


                   


                             


                     


                      


           


Party på Juldagen. Jag vet att jag är lite sen, men nyår kommer i nästa inlägg. Kan för övrigt säga att jag hade en jätte bra jul. Massa fina presenter har jag fått. Men nu ska jag äta mat med Peter! imorn blir det att uträtta lite ärenden med niklas, tvätta, ta en fika med fia och ev en vinare med Ronja. Jag börjar ju tidigt på lördag, men när har jag sagt nej till vin? Och när har jag sagt nej till Ronja? Nej,det blir nog en liten flaska där ändå.
Ok, snart kommer nyårs berättelsen.
tja!