Vevve: mördare, terrorist och utpressare

Här sitter jag alltså med två bananer framför mig varav en chiquita och en Krull märkt banan (kom johannes och jag fram till efter att ha granskat bilden på klisterlappen..). Hur som helst inser jag nu när jag läser på Aftonbladet att jag indirekt indirekt har mördat fem personer och indirekt stödjer terroristversamhet.
Se nedan;

CHIQUITA ANKLAGAS FÖR MORD

Bananjätten anklagas för att ha stött terrorism Mord, utpressning och politiska rävspel. Det kanske inte är det första man tänker på när man äter bananer. Men i dag lämnades den femte terrorstämningen in mot världens största bananleverantör - Chiquita.


I början av 90-talet kidnappades fem amerikanska missionärer av den colombianska vänstergerillan Farc. Missionärerna hölls fångna under flera år innan de mördades.
Enligt en stämningsansökan som lämnades in vid en amerikansk domstol på onsdagen har bananjätten aktivt stöttat Farc-gerillan med både vapen och pengar. Genom sitt stöd till gerillan menar man att företaget indirekt har gjort sig skyldigt till morden.
Chiquita äger flera bananodlingar i landsdelar av Colombia som kontrolleras av Farc. Onsdagens anklagelser mot Chiquita är inte de första Minst ytterligare fyra andra stämningsansökningar där bananföretaget anklagas för att ligga bakom hundratals colombianers död har lämnats in vid amerikanska domstolar, uppger AP.


Förra året erkände Chiquita att företaget betalat ut tolv miljoner kronor till den colombianska högermilisen AUC (Förenade självförsvarsstyrkorna). AUC har anklagats för narkotikahandel och massakrer på civilbefolkningen. Chiquitas talesman Ed Loyd säger att företagets betalningar följt på utpressning från både av Farc och AUC. Att Chiquita betalar ut pengar till grupperna motiverar han med att företaget gör allt för att skydda sina anställdas liv.





Så frågan är, ska man äta bananen och vara nöjd eller försöka göra någon form av ställningstagande och kasta dem i papperskorgen. Men nej,stackars bananer de är ju så goda... Hmm, kanske får hålla mig till mitt barbamamma päron, om nu inte Johannes snor det, han råkar ju ha en barbamammafetisch!


För övrigt har jag varit en riktig pain-in-the-ass idag, men tror jag väger upp det när jag plockar fram mina juklappar här snart!


Igår sov jag faktiskt hos min kära mor och far, dock var de inte hemma för de ligger och solar på Lanzarote, men Peter och jag tog hand om lägenheten. Vi lagade sjukt mycket mat blev väl en så där 7 matlådor eller nått med tre olika sorters mat i. Sen bakade jag även kakor som blev himmelska. Vi tittade på Scrubs och bara njöt av kvällen. Det var riktigt härligt. Sen så fick jag ju träffa min lilla Nova igen, hon är så gosig och söt så fort man kommer . Tror hon saknar mig lika mycket som jag saknar henne, hoppas jag iaf....


190948-34


Åh, hon är ju så fruktansvärt söt! Hon låg och sov bredvid mig igår natt med, super mysigt eftersom jag inte hade Niklas bredvid mig.



Nej, nu tror jag faktiskt att jag måste ta och tracka kollegorna lite mer. De börjar nog sakna mig!
Det är mycket troligt att det dyker upp ett till inlägg här framåt eftermiddagen när jag har tråkigt igen.
Tja!

Kommentarer
Postat av: Zmyr

Ta krull-märkta bananen. Vad jag vet så har han iaf inte mördat även om han är ett svin...:O Håll ett vakande öga på ditt päron. Jag är rackarns snabb!!

2008-03-13 @ 12:57:16
Postat av: Niklas

terrorista terrorista, du får icke komma hem igen!

Postat av: Sebbe

De där krull-bananerna får du akta dig för, det kan finnas spår av vissa ganska äckliga sorters fåglar som de flesta avskyr på dessa bananer. För övrigt märkte inte jag något inlägg framåt eftermiddagen?? Men kakorna var riktigt goda :)

2008-03-13 @ 19:04:54
URL: http://sebbeki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback