I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut. Jag drömde......

Idag är det alltså fredag. Man kan tro att fredagar är en bra dag, men det är inget som uppskattas här hos oss. Möjligtvis Johannes då som kör sina grunge friday's. Men i övrigt är vi ganska dystra idag. Vi vägrar ta emot alla samtal bara i ren protest mot det nya reward systemet. De tänker nämligen i stora drag ta bort ca 2000 kr från vår lön. Härligt. Tilläggas kan att  vi inte ens fått information om detta, det lades upp ett meddelande om det på intranätet kl 17 igår och det började gälla från och med idag. Helt sjukt! Världens sämsta företag.  



Tja, som vanligt går dagen segt och det är rätt tråkigt.
Det är inte som förr då det kunde se ut så här;
   
En kylig dag på arbetet ( vilka allla dagar är...) var jag tvungen att ta till extrema åtgärder för att överleva. Ett annat bildbevis på hur kallt det är;


Sebbe får t o m ta på sig vinterutrustningen har han nedstoppad i fickan och ni ser ju snön bakom honom!





Jag har nog inte mycket att skriva egentigen.. Mer än att jag skulle kunna berätta om min hel mysko dröm jag hade. Ja,det gör jag för jag har inget annat att göra ändå...
Okej, bered på flumm! Jag kommer även illustrera lite till berättelsen för att få lite mer inlevelse...

Den börjar med att jag kör lok genom Söderköping. I loket har jag även en vän i form av en tiger som kan prata.
Under vägen så dyker det upp massa "sockerbitar" alltså sånna som ska stoppa bilar. Så jag måste stanna loket och gå ut och lyfta bort dem sen kan jag fortsätta åka...
                          

Sen helt plötsligt så åker jag på en kick-board. Bredvid cyklar Ronja och nån mer som jag inte fick något ansikte på. Dock så måste jag fortfarande åka på tågrälsen och därmed måste jag hoppa över massa träd och stup och grejjer som kommer lite titt som tätt via rälsen. Ronja och den anonyma personen kan dock cykla som vanligt på trottoaren.
 


Sen så kommer vi till Ted (Scrubs) lägenhet och planerar inför lördag (alltså nu på lördag). Det är ett par stycken där, dock så är niklas och jobbar och inte där. Hur som helst blir Sebbe jätte arg på Ted för att Ted säger att vi inte kan vara hemma hos honom och förfesta.


Jag och Sebbe börjar "låtsas bråka" lite som vi alltid gör... Men så helt plötsligt ger jag Sebbe en puss på munnen. Han blir jätte jätte ledsen för han är kär i mig och jag är ju såklart kär i Niklas även i drömmen. Då blir Björn och Json (och några andra killar) jätte sura på mig för jag gjorde Sebbe ledsen. Så de tacklar ner mig på golvet och hoppar på mig.


Jag går därifrån och möter upp med Johanna N och vi börjar promenera hemåt mig. När vi kommer till Nya Torget så är det en marknad där och Johanna säger "vad fint du målar" till en tjej som självklart sitter och måla. Då blir dem jätte bra kompisar och tjejen följer med oss. Men jag blir super avundsjuk för jag vill ju självklart ha Johanna för mig själv. Så när Johanna börja reta mig lite på skojj blir jag as sur på henne och börjar säga väldigt elaka saker till henne.



SEN RINGER VÄCKARKLOCKAN!

Kommentarer
Postat av: T

endast du!

2008-02-02 @ 01:44:47
Postat av: johanna n

haha wierdo dröm! hoppas ni hade kul i lördags. själv har jag nysmaraton med mig själv:( mindre underhållande. PS: "Och ingen ska, få ta johanna N ifån dig!:) :)

2008-02-03 @ 14:32:51
Postat av: Mr J

Hmm that was one of the wierdest things I've ever heard... Och väldigt komiskt!.. Ses

Postat av: cicci

Glöm inte att det är fest på lördag =)

2008-02-04 @ 14:26:28
URL: http://cicc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback