Sverige - Danmark

 I lördags var det alltså dags. Gick upp vid klockan sju, gjorde mitt bästa för att orka klä på mig.. Jag och Niklas gick sen ner till Otten för att möta Fagge,Tommy,Frida,Björn och födelsedags barnet Sebbe som vi alltså skulle fira. Vi satte oss på ett tåg upp till Stockholm vid åtta och kom fram vid tio. Väl där åkte vi ut till Solna för att köa för biljetter till Sverige - Danmark matchen. Efter några timmars underbart köande kom vi äntligen fram och lyckades faktiskt få biljetter! Sen var det bara att fördriva cirka sju timmar  tills det att matchen började.... Först mättade vi våra magar och handlade upp oss på systemet sen hittade vi en trevlig "berså" enligt Björn och där satt vi och intog vår dricka och hade väldigt roligt.

Sen blev det alltså match och tjaa, jag har ju aldrig vart på nån Sverige match förut. IFK är ju den största matchen jag vart på och det är ju bra mycket fler tusentals folk på Råsunda än i Parken. Trodde inte jag skulle klara av att det var så mycket folk, men det gjorde jag och det är jag fan stolt över. Går inte riktigt beskriva med ord hur det var, det är en sak man måste uppleva för det var en grym upplevelse! Hur kul som helst och en riktigt bra match, även om den slutade 0-0. Det kommer inte vara den sista gången iaf....

Men men efter matchen kom ju den bästa... Hehe. Det gick inga tåg/bussar hem till kära Norrköping efter så vi blev tvunga att ta den första bussen som gick följande dag, klockan åtta på morgonen. Så bara att fördriva tid på krogen tills dess. Vi gick till ett "sunkigt" ställe enligt Stockholmare, men jag vet inte det.. 120 spänn inträde, 20 spänn garderob. Det var väl som Palace fast mer klass på det liksom... Hur som helst var det alt annat än sunkigt. Vågar ju knappt tänka mig hur de andra ställena ser ut i sånt fall.
Efter några timmars halvdan sömn på resecentrumet så kom vi äntligen på bussen och det har aldig vart så skönt att komma hem till sin säng kan jag lova. Man sov rätt så bra efter att ha vart uppe i typ 26 timmar. Fast Tommy är ju lite tuffare än alla vi andra eftersom han hade vart uppe TVÅ hela dygn! Det är starkt gjort det.

Kan tillägga att det hela tiden regnade och var svin kallt. Så att ta sig mellan alla ställen var inte vidare populärt. Alla frös konstant! Och vi var helt dyngsura vilket gjorde att man frös ännu mer... som tur var är Tommy sån gentleman så jag fick låna hans jacka. Den var guld värd kan jag lova.


Här kommer lite bilder på resan.

                          
Redan trött på resan upp.     Festligheter.            Mm,kloakvatten....



                          

                                


                          
 Laddade.                Björn och vår guide, Emil.   ÖL - ett måste på fotboll.



                  
Lagen uppställda.               Toa kö i halvlek.         Folk börjar bli trötta runt 5.


       
        ...inkl jag                     och Tommy.

Kommentarer
Postat av: Nikla

Ja dethoppas jag att det ska bli, mer alltså. särskilt IFK matacher!!

2007-09-11 @ 14:14:00
Postat av: Tommy

haha jag är ju sååå mkt starkare än alla andra!!! plus att jag frös ju halvt ihjäl tack vare än någon snodde min jacka!! tur att jag hade min fina halsduk..:D

2007-09-11 @ 15:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback