Jonas Gardell - Tillfällig gäst i ditt liv

Var på hans föreställning i lördags, han är så sjukt rolig. Jag skrattade konstant så jag fick jätte ont i käken. Föreställningen hade en underrubrik  som hette  "Det här är ingen show,det är en kontaktannons" och innan Gardell kom in på scen åkte det förbi en text där det stod: Medelålders komiker med skit snygg kropp söker man - gärna blind. Skicka ditt svar till "jag tar även emot Mercy fucks". Hahaha!! Hela showen var underbar, som vanligt (har vartit på en föreställning med honom en gång innan) så blandade han både humor och allvar. Han pratade bland annat om sin mamma som var dement nu och på väg att dö. Och så hade doktorn sagt till dem en gång för ett halvår sedan ungefär att mamman bara hade några timmar kvar i livet, men så hade hon överlevt ändå. Då frågade Gardell henne "Varför dog du inte, du skulle ju dö?" och då hade en sån stund av klarhet som dementa människor kan ha ibland och hon svarade "Inte än. Nästa gång änglarna kommer följer jag med dom. Men nästa gång du hälsar ´på kommer jag inte vara kvar, då har jag redan gått iväg och promenerar barfota...". Jag tycker det var så vackert sagt. Det var den sista stunden av klarhet som hon hade, sedan var hon "borta" och promenerade barfota någonstans.

Sen så sjöng han en jätte rolig låt, men även den finaste låten som finns "Aldrig ska jag sluta älska dig". Det var hur fint som helst. Längtar tills hans nästa show! Alla borde se honom, speciellt homofober och andra trångsynta människor för han driver så mkt med själv och kallar sig homofil , fjolla och allt möjligt. Det är verkligen så klockrent allting han säger.

Gå in och titta; (ni måste tyvärr stå ut med en tjej som sjunger med ganska fult....)
http://www.youtube.com/results?search_query=%22tillf%C3%A4llig+g%C3%A4st+i+ditt+liv%22
Kolla också;
http://www.youtube.com/watch?v=vq3NJfxN2hM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=RJhLzSpqvlM&feature=related


Efter showen gick mamma och jag och tog en drink eller två på Highlander Inn. Och kvällen fortsatte på Hugo med Niklas, Björn och Alle. Det var riktgit kul men kanske blev inte för mycket av det goda, det märkte jag iaf dagen efter... Tycker det är så synd att mina kompisar aldrig är spontana. Jag är en sån person som kan komma på vad jag vill göra och så måste man gå om en halvtimme typ men jag älskar att vara spontan det är så kul. Allting blir bättre och roligare då, fast de flesta av minna vänner är inte så och det är ju inget fel på det vi är ju olika. Men det kanske är jag som är lite FÖR spontan. Hehe.

Nej men jag är nog lite kär i jonas tror jag. Hehe. Förresten så kan det tilläggas att han också är en utav Sveriges bästa författare (om inte den bästa faktiskt!). Hans dikter är otroligt fina och även hans böcker är bra skrivna. Men slut tjatat om honom nu.
Nu måste jag gå upp och hämta tvätten!


Kommentarer
Postat av: Niklas

det va en ganska kul kväll det där! det borde vi göra om! Hugos för life.. haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback