Förbannande multifärgade julbelysning



Varför? Varför måste folk hänga ut belysningsslingor på balkonger och utanför fönster i sjutton olika färger? Gärna ska dom blinka lite KÄCKT (jag kan stava!) också. Har ni ingen medmänsklighet? Har ett par grannar som fasnat för det där och antagligen köpt upp hela Rusta's lager med julbelsyning. Det värsta är att mina föräldrar tycker det är "fint" och att det "lyser upp lite". Så vem vet, en dag när jag kommer hem kanske jag får se en sån där fruktansvärt ful belysning på vår balkong.
Nej, jag gå hellre omkring i ett mörker än att se multifärgad blinkande julbelysning hängades lite överallt.


Nu är alla mina julklappar köpta OCH inslagna. Det är nog rekord tidigt i år. Känns riktigt skönt att slippa tänka på det. Nu behöver jag bara oroa mig över hur jag ska överleva på mina begränsade tillgångar resten av månaden. 






                           120803-7
                                                       Jag


Sitter och tittar på en massa roliga bilder på min telefon. Visste inte att jag hade en sådan hi-tech telefon som man kunde fixa och trixa så mycket med. Och jag är ju en expert på att fixa grejjer... Hehe. Har en väldigt söt mustasch-prydd djävul på bild  =)




Bloggen får idag avslutas med en bild från uppvisningen i lördags från Norrköpings Tidningar. Än en gång har man blivit lite av en lokal kändis. Tror jag fått bra mycket mer än 15 minuter i rampljuset. Fast inslaget från TV-Öst vore nog bäst om det aldrig hade gjorts. Usch och Fy och Usch igen så pinsamt.  Hoppas inte de arkiverar sådant material allt för länge...

 120803-4
Dans uppvisning på Stinsten, Söderköping (Norrköpings Tidningar; 061204)


Jag (längst till vänster) ser lite ut som en skitnödig Michael Jackson. Och Tessan du har visst glömt att stoppa in din skjorta ordentligt, och ändå var det jag som var hyper stressad och få på mig kläderna... Hehe! Vi var i alla fall riktigt grymma!!


Tack och Hej


Kommentarer
Postat av: beundrare

jadu väldigt fin bild där på dig, är säker på att den slår den där djävulen med hästlängder i snygghet,
jag undrar verkligen om du kom på helt själv att du kunde fixa o trixa med bilder på mobilen??

2006-12-05 @ 20:02:30
Postat av: Sebbe

Käckt heter det, inte checkt.. Men det är ok, du hade ju BARA 20 MVG ;)

2006-12-05 @ 20:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback